Linkek a témában:
Farkasbőrbe bújt cápa – KTM LC4 640 SUPERMOTO | Vezess
A 950 Adventure után a KTM-esek azonnal belevetettek a mélyvízbe, és minden átmenet nélkül felültettek legfelkapottabb modelljükre, a 640-es Supermoto-ra. Miközben toltam kifelé a szalonból, lekicsinylő mosollyal nyugtáztam, hogy talán a robogómat ilyen könnyű mozgatni, az Adventure után ezt megeszem reggelire. Hogy a falat a torkomon akadt, nem feltétlenül a motor hibája….
Használt teszt: valóban rokonok?
Valódi osztrák gyökerek – mondogatják a motorosok más és más hangsúllyal a KTM-ek kapcsán. Tény, hogy a tulajdonosok motorozási szokásai és barkácsolásai is hozzájárultak ahhoz, hogy a KTM-et nem feltétlenül a megbízhatóság szinonimájaként emlegetik, azonban mielőtt előítélettel közelítenénk a márkához, érdemes alaposabban megnézni melyik modellel is van dolgunk.
Husqvarna SM 510 R teszt
Egy kompromisszummentes kemény sportmotor beszerzése volt a cél, s mivel imádom a kanyarokat így adta magát a supermoto. KTM és Husky játszottak a mezőnyben, a többiek vagy kevésbé ütősnek vagy túl drágának találtattak. Előtte nem volt hasonló gépem. 3 darab sporttúra sor4-es japánt, egy v2-es túraendurót és egy Suzuki DR650 endurót amit magam mögött tudhattam. A Husky más dimenzióban mozgott.
KTM 690SM - 2007
A KTM jelen volt a kategória születésénél a legendás LC4 Supermotójával (1997), amelyet 10 évig tartott gyártásban. Az idei évre bemutatott 690 Supermotóval az eredeti fogalmaktól kicsit eltávolodott az osztrák gyártó, feltehetőleg a vásárlóréteg kiszélesítésének érdekében.
Meghatározás
A Supermoto vagy Supercraft motorversenyek három különböző versenytípust ötvöznek: a flat track, a motocross és a road racing versenyeket. A motorkerékpárokat is úgy alakították ki, hogy mindhárom versenytípusnak megfeleljenek, magas építésűek, hogy bírják az ugratókat, de utcai gumival vannak szerelve. Általában 400 cm3 körüli, egyhengeres, négyütemű motorkerékpárok.